2022年2月7日

一个吻

 

~奥斯丁·多布森

 

今天露丝吻了我。

明天她还会吻我吗?

还是顺其自然吧,

今天露丝吻了我。

然而,快乐消退,

我尝到悲伤的滋味;——

今天露丝吻了我,——

明天她还会吻我吗?

 

(桔子 译)

 

 

A Kiss

~Austin Dobson

 

Rose kissed me to-day.

Will she kiss me tomorrow?

Let it be as it may,

Rose kissed me today.

But the pleasure gives way

To a savour of sorrow;-

Rose kissed me to-day,-

Will she kiss me tomorrow?

 

 

桔评:可爱的短诗,令人想到李·亨特的《珍妮吻了我》。


Norman Rockwell, Kiss